Köp- och leveransvillkor

 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se här (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

- Payson

Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.
 

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid, så även under stora högtider och semestertid.

Leveranssätt

Vi skickar beställningar normalt med posten. Större paket skickas med DHL
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt

Vi tar en fast fraktavgift på 49 kr.  Fraktfritt om ordern är över 600 kr (exkl frakt).

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Returer

Alla produkter som returneras till garnlagret.se bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer viktigt att produkten paketeras så att den inte riskeras att skadas vid returen.

Varor som är skadade vid ankomst pga. bristande emballage kommer att debiteras kunden. Efter vi mottagit returvaran återbetalar vi Era pengar till angivet bankkonto eller betaltjänst inom max 10 dagar alternativt makulerar Er faktura om denna inte är betald.

Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott).

Reklamationsvillkor 

Kontakta oss snarast om en vara är felaktig eller defekt via e-postorder@garnlagret.se eller telefon +46 (0)725556110.


Returnering av en reklamerad vara sker alltid på vår bekostnad, men kontakta oss alltid innan Ni returnerar en vara.

Garnlagret.se garanterar inte att garn av samma modell och samma färgkod alltid har färgats i samma färgbad. Det kan ske att de färgats i olika färgbad (vilket innebär att det kan finnas nyansskillnader mellan olika nystan/härvor). En sådan variation är inte en giltig orsak till reklamation.

Uppge ordernummer och orsak till reklamationen så återkommer vi till Er inom kort med anvisningar hur Ni skall returnera varan.

 För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende .Är returärendet inte giltigt och garnlagret.se har betalat frakten, debiteras fraktkostnad tur och retur. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 100:- + frakt tur och retur. garnlagret.se förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med vara av samma modell. Om varan har tagit slut får du tillbaka pengarna. 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i marknadsföringen och för utgående varusortiment.
Vi har ingen förpliktelse att leverera varor med uppenbar fel prissättning.
Vi garanterar inte att varor levereras inom angiven tid då oförutsedda förseningar kan inträffa.
Vi lämnar ingen kompensation för olägenheter som kan uppstå vid eventuella förseningar.

Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att vi befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

 

      

Produkter
Övrigt
Betalsätt
Klarna
Kundtjänst